Bizce Hemen gezin, okuyun, tıklayın…

Kasım
Yazar: momo Tarih: 6 Kasım 2009    Kategori: gezin

Günlerden cumartesi, aylardan Eylül; Norveç’te çok sevdiğim Norveç’li bir arkadaşımın düğününe davetliydim.

Cuma günü sabah’tan Oslo’ya uçtum ve zaman kaybetmemek için araba kiraladım. Aklınızda bulunsun, Norveç’te araba kiralamak çok pahalı değil (çok da ucuz değil hani de tren fiyatlarıyla karşılaştırmak gerekirse, aynı fiyata geliyor diyebiliriz). Oslo Gardermoen havaalanından 250 km kadar yolum vardı. Arkadaşım bana bir gün öncesinde “Akkerhaugen” köyüne nasıl ulaşacağımı açıklayan bir mail gönderdi. Norveç’te yollarda çok tabela var. Kaybolmanız imkansız diyebilirim. Fakat hız limiti çok düşük. Otoyolda en fazla 100 km hızla gidebilirsiniz; Norveç’te trafik kurallarına uymayanlar hemen hapise atılıyorlar.Onun için hız sınırlarına uymanızı tavsiye ederim.

Gidiş yolunda hava çok yağmurluydu.. İlk defa Norveç’te araba kullandığım için etrafıma çok dikkat edemedim. Fakat Oslo’dan ayrıldıktan sonra, güneş tekrar yüzünü gösterdi ve her yerin yemyeşil olduğunu farkettim. Ormanın ortasından daracık yollardan geçtim. Sağımda ve solumda göl veya akarsular vardı, uzaklarda da yemyeşil dağlar. Varacağım noktaya yaklaşırken, her yerde elma tarlalarını farkettim. Norveç elmalarının %25’i bu bölgeden geliyormuş. Bölgenin adı Telemark bölgesi bu arada.

norsjo

3 saatlik yoldan sonra Norsjo gölünün kenarındaki otelime ulaştım. Hemen evlenen arkadaşımı aradım ve yardıma ihtiyacı olduğunu söyleyince, düğünün gerçekleşeceği yere gittim. Arkadaşım hiç değişmemişti. Her şeyin çok sade ama bir o kadar güzel olmasına dikkat etmiş. Her detayı düşünmüş. Düğün bir müzede gerçekleşti. Eski norveç hayat tarzını gösteren birkaç evin içerisinde kutlayacaktık düğünü. Hemen çiçekleri almak için yine başka bir köye doğru yola çıktık (burada ulaşım için araba şart diyebiliriz, hele ki aceleniz varsa.. )Dediğim gibi çiçeklere kadar herşeyi onlar düzenlediler. Zaten bence bir düğün böyle güzel oluyor. Son düzenlemeleri yaptıktan sonra vedalaşıp, ertesi gün saat 2’de kilisede randevulaştık.

DSC03667DSC03668DSC03666

Ertesi gün geldi çattı.. Arkadaşıma gelmeden ne giymek gerektiğini sormuştum. Meğer Norveç’te düğünlerde, herkes geleneksel “folklorik” kıyafetlerini giyiyorlarmış. Bu kıyafeti olmayanların da güzel bir elbise giymeleri gerekiyor. Sauherad kilisesine saat 13:45’te vardığımda, her yerde kırmızı beyaz elbiseli bayanlar vardı. Bunlar gelin ve damadın ailesinden insanlardı. Kıyafetleri gerçekten çok ilginç ve güzel. Gömlek kısmında çok güzel gümüş takılar dikmişler. Kilise küçücüktü. Çanlar çaldı ve birden kapılar açıldı ve gelin ve damat içeri girdiler. Çok duygulandırıcı bir sahneydi.DSC03685DSC03687DSC03692

Kiliseden kiraladıkları eski bir arabayla ayrıldılar ve herkes asıl kutlanılacak yere doğru yol aldı. Hoşgeldin içkisi ikram edildi. Fakat Norveç’te araba kullanırsanız, içki içmeniz tamamen yasak olduğu için alkolsüz kokteyl de hazırlanmıştı. Bir bardak şarap içmek bile  20 gün boyunca hapiste yatmanıza neden olabilir .. Arkadaşımın bütün aile fertleriyle tanıştım. Tek Norveç’ce konuşmayan bendim:) Onun için herkesin ilgisini çektim. Norveç geleneklerinde, düğün sırasında, genel animasyonla ilgili bir kişi seçilir ve bütün giriş konuşmalarını o yapar. Tanımadığım beyefendi önce menümüzü açıkladıktan sonra somonlu giriş yemeğemizi yemeye koyulduk. Yemek sırasında, bu beyefendi elindeki zil çaldıkça norveçce konuşmalar geçiyordu. İnsanlar gelin ve damatla ilgili anılarını anlatıp bütün dinleyicileri güldürüyorlardı. Bu konuşmaları genellikle, gelin ve damattan sonra anne, baba ve diğer aile fertleri yaparlar. Eğer aile konuşma yapmayı arzu etmezse, bir şarkı yazıp bu şarkı yemek sırasında herkes tarafından söylenir. Bunun dışında, kimse kendisini yabancı hissetmesin diye herkes bir oturma planı ve her davetli hakkında kısa (komik) bilgiler de bulunur. Bu benim için gerçekten çok yararlı oldu. Bu sayede birçok insan tanıdım.

DSC03702DSC03714DSC03706

Sonuç olarak, Norveçliler yabancılara karşı o kadar iyi ve sıcakkanlılar ki… Bence hemen Norvec’i gezmeli, Norvec’lileri tanımalı…

kitty hemen yazmış:

Momocum,

Fotoğraflara bakınca düzenlemelerden çok etkilendiğini anlıyorum!
Birşey sormak istiyorum: Herşey ve herkes sıcak da hava sıcaklığı ne durumdaydı??? 🙂

momo hemen yazmış:

hava benim sansima ve de gelinle damadin sansina, o gun coooook guzeldi. Bir onceki gun yagmur inanilma derecede yagiyordu. Ama eylul ayinda norvec’te bir kazakla aksamlari rahat dolasabilirsiniz. Enazindan 2009 yilinin eylul’u icin bu durum soz konusuydu. Gunduz de uzun kollu bir bluz bile yeterli olabiliyordu.